StageMechanic: Een 3D Game Engine voor Iedereen
StageMechanic is een innovatieve game-engine die het mogelijk maakt om 3D-tile/block gebaseerde games te spelen, creëren en delen. Deze tool is ontworpen voor een breed publiek, van jonge leerlingen tot volwassen ontwikkelaars, en biedt een gebruiksvriendelijke ingebouwde level-editor die de kern van de ervaring vormt. Met een scala aan vooraf gemaakte blokken en karakters kunnen gebruikers eenvoudig aan de slag en hun eigen unieke games creëren. Voor de meer ervaren gebruikers biedt de Lua-interpreter en code-editor de mogelijkheid om bestaande elementen aan te passen en originele mechanics te ontwikkelen.
De engine is niet alleen gericht op casual gamers, maar ook op educatieve doeleinden. StageMechanic fungeert als een leerplatform voor beginnende game-ontwikkelaars, met toegang tot de C# broncode voor geavanceerde gebruikers. Toekomstige versies zullen zelfs AI-experimenten mogelijk maken via de integratie van bekende bibliotheken zoals Encog en TensorFlow. Met de mogelijkheid om zelf 3D-modellen te importeren en muziek te creëren, biedt StageMechanic een uitgebreide en flexibele omgeving voor iedereen die zich wil verdiepen in game-ontwikkeling.